FAQ

Hieronder hebben wij geprobeerd om de veelvoorkomende vragen te beantwoorden. Staat uw vraag er niet tussen of wilt u meer informatie, neem dan contact met ons op, wij staan u graag te woord.

Algemeen

  • 1. Kijkje achter de schermen bij Pure Water

    Een kijkje achter de schermen bij Pure Water...

  • 2. Nederlandse leidingwater toch het schoonste van de wereld?


    Dit klopt; de Nederlandse waterleidingbedrijven slagen erin een zeer hoge norm van zuiverheid te realiseren. Helaas is het zo dat in dit “schone” water nog steeds belastende stoffen aanwezig zijn, zoals zware metalen, bacteriën, hormonen, virussen en nog vele andere stoffen. Zie voor verdere informatie; 'Wetenswaterheden'.


  • 3. Wat is het optimale waterklimaat in uw woning, bedrijfspand of schip?


    Voor de perfecte waterbehandeling bij u thuis, op de zaak of op uw schip, maakt u gebruik van een Pure Water 3-trap.

    1. Point of Entry een Waterontharder - Dit is waar het water uw huis binnenkomt. Dit water gebruikt u als 'verbruikswater'. Met verbruikswater wordt water bedoelt dat wordt gebruikt voor huishoudelijke doeleinden, zoals wassen, toilet spoelen, schoonmaken, etc.
    2. Point of Use een Waterzuiveringssysteem - Dat is waar u het water gebruikt om in één of andere vorm te consumeren, zoals drinken, het nuttigen en/of bereiden van voedsel. Dit wordt ook wel 'gebruikswater' genoemd.
    3. Waterverrijking -  U voorziet uw waterzuiveringssysteem van een extra filter om bijvoorbeeld, mineralen toe te voegen of de PH waarde te verhogen.

    Voor meer informatie kijk bij Thuis, Kantoor, Scheepvaart.


  • 4. Hoe kan ik producten bestellen?


    U kunt ons bellen, mailen, bericht sturen via WhatsApp of het contactformulier of langskomen in Tilburg.
    Zie de directe link aan de bovenkant van de pagina. 


  • 5. Is information in English available?


    Yes, we are currently busy with translating our documents. 

    The following documents are already available in English.

    De specialismen van Pure Water => The specialisms of Pure Water
    Zuiverder dan Pure Water kan niet => Cleaner than Pure Water isn't imaginable


  • 6. Wat kosten de producten van Pure Water?


    Pure Water hanteert een concurrerend prijspeil. Er is gekozen voor een drempelverlagende strategie met betrekking tot de verkoop van de producten. Omdat wij een groeiende onderneming zijn, is het voor ons belangrijk om zo snel mogelijk een landelijke dekking van klanten te hebben. Dit geeft voordelen met betrekking tot het uitvoeren van service en onderhoud, nieuwe installaties en het verrichten van garantiewerkzaamheden. Door goede handelspartners, die eveneens wil investeren in het marktgebied Nederland en scherpe inkoopcondities, zijn wij in staat hoogwaardige systemen aan te bieden tegen een zeer concurrerende prijs waar u als klant uiteraard voordeel bij heeft.

    De prijsstelling van het algemene assortiment kunt u vinden onder het item producten. Voor omvangrijke projecten brengen wij graag een offerte uit. 

    Interesse of vragen? Neem dan contact met ons op. 


  • 7. Werken bij Pure Water?


    Samen maken we het resultaat.
    Kijk bij Leerbedrijf en vacatures voor de mogelijkheden!


Ontharden

  • 1. Hardheid van water; wat houdt dat in?


    Als water 'hard' is dan bevat het water veel calcium (kalk) en magnesium. Nederlandse waterleidingmaatschappijen drukken de hardheid van water uit in Duitse graden hardheid. Per gemeente kan de hardheid van het water verschillen. Er is de volgende verdeling gemaakt:

    00 - 04 dH  = zeer zacht
    04 - 08 dH  = zacht
    08 - 12 dH  = vrij hard
    12 - 18 dH  = hard
    18 - 30 dH  = zeer hard
    Bij uw waterleidingbedrijf kunt u deze hardheid opvragen.


  • 2. Waar kan ik de waterdruk opvragen?


    In Nederland kunt u de waterdruk opvragen bij uw waterleidingsbedrijf. Een dynamische waterdruk van 0,8 bar is al voldoende om de ontharder in werking te stellen.

  • 3. Waar de waterontharder het beste aansluiten?


    U kunt de waterontharder het beste aansluiten op het punt, waar de waterleiding het huis binnenkomt (Point Of Entry). Wel dient u er rekening mee te houden, dat u om de paar maanden bij het systeem moet kunnen om het onthardingszout bij te vullen.


  • 4. Is jaarlijkse controle nodig bij een ontharder?


    Wij adviseren jaarlijkse controle voor de waterontharder. Voor een langere levensduur en een optimale werking, is het aan te raden om om het jaar een controle uit te laten voeren.

    Als u een waterzuiveringssysteem van Pure Water heeft, dan controleren we ook meteen uw waterontharder. Wanneer u op voorhand aangeeft zout nodig te hebben, dan nemen de medewerkers dat voor u mee.


  • 5. Zout bijvullen; wanneer en hoeveel?


    Het gemiddelde zoutverbruik kunt u bij benadering zelf berekenen. U hebt daarbij de volgende gegevens nodig:

    Uw waterverbruik per dag in liters. 
    Het feit dat het systeem na elke 1500 liter gaat spoelen en daarvoor ongeveer 400 gram zout verbruikt. 
    Het voorraadvat in het systeem kan ongeveer 10 kg zout bevatten.
    Bijvoorbeeld: stel u heeft hebt een gezin van in totaal 4 personen en verbruikt per dag ongeveer 500 liter water. Dit wil zeggen dat elke 3 dagen het systeem zichzelf spoelt en dan 400 gram zout gebruikt. Omgerekend naar het aantal dagen, betekent dit dat de 10 kg zout op is na ongeveer 75 dagen (10 kg / 0,4 kg = 25 regeneraties, 25 x 3 dagen = 75 dagen). Dit betekent dat u na elke twee maanden het systeem dient bij te vullen, om er altijd voor te zorgen dat u een veilige marge behoudt met betrekking tot de vulling van de zoutbak.


  • 6. Onthardingszout / onthardingstabletten waar te koop?


    Aanbod onthardingszout reguliere winkels en internet.

    Pure Water kan zout leveren op het moment dat wij onderhoud komen doen aan de waterontharder. Dit onthardingszout nemen wij graag voor u mee. 
    Er zijn echter steeds meer klanten die tussendoor met spoed onthardingszout nodig hebben en dit dan bij Pure Water bestellen via de mail of telefonisch. 

    Dit neemt echter zo’n extreme vormen aan dat wij helaas genoodzaakt zijn daar een werkprocedure onder te leggen:
    Klanten die onderhoud laten uitvoeren aan de waterontharder krijgen daarbij standaard altijd 15 kg zout geleverd, wilt u op dat moment extra zout dan kan dit gelijk mee geleverd worden.
    Wilt u tussendoor zout bestellen dan kan dit, maar wel tegen de volgende tarieven:
    Voorrij- of bezorgkosten: € 75,00
    Kosten onthardingszout per zak van 15 kg: € 14,25

    Vind u dit niet acceptabel dan hebben wij een aantal alternatieven voor u op een rijtje gezet welke u hieronder aantreft. In het overzicht 'Aanbod onthardingszout in Nederland' treft u voorbeelden van winkels en online aanbieders aan waar onthardingszout verkrijgbaar is, plus de bijbehorende prijzen. Het overzicht is gebaseerd op onderzoek op het internet (februari 2020).


  • 7. Zit er garantie op een waterontharder?


    Een waterontharder kan zo'n 20 jaar mee gaan. Pure Water geeft 2 jaar fabrieksgarantie op de waterontharder, deze vervalt bij installatiefouten door het zelf installeren of verplaatsen van het systeem, hieronder vallen:

    • Aansluiten op warm waterleiding of toevoer van heet water.
    • Plaatsing in een ruimte waar bevriezing kan ontstaan.
    • Ruwe behandeling van het apparaat of de onderdelen.
    • Leidingbreuk (incl. gevolgen ontstaan door waterleidingwerkzaamheden). 
    • Toevoer van leidingwater met een gehalte hoger dan 1200 ppm.
    • Hardheid hoger dan 18° DH. 
    • Indien het toevoerwater rechtstreeks afkomstig is van een eigen bron of put waarvan geen analyserapport is overlegd aan Pure Water. 
    • Indien het zout niet goed wordt bijgehouden voor de regeneratie (= het schoonspoelen van het harskolom).

    Is er na die 2 jaar iets met het systeem aan de hand, dan proberen wij het altijd op te lossen of de kosten van reparatie, waar mogelijk, voor u te beperken.
    Zie ook onze Algemene voorwaarden en de Garantiebepalingen, richtlijnen gebruik en onderhoud



  • 8. Kalk uit water is toch goed voor de mens?


    Ieder mens heeft kalk nodig voor de groei van botten, tanden, etc. De kalk die hiervoor nodig is, is natuurlijke of organische kalk. De kalk die aanwezig is in het leidingwater is anorganische kalk die door het waterleidingbedrijf wordt toegevoegd om het waterleidingnet schoon te houden van binnenuit. Dit is dus niet de kalk die uw lichaam nodig heeft voor de opbouw van o.a. botten en tanden. Deze anorganische kalk werkt alleen maar belastend.

    Als u extra kalk wil suppleren, dan kunt u ook denken aan een voedingssupplement.


Zuiveren

  • 1. Wij hebben zacht water heb ik dan een waterzuiveringssysteem nodig?


    Het feit dat u “zacht” water heeft in uw buurt wil zeggen dat er weinig kalk in uw water zit. Dit is echter geen maatstaf voor de zuiverheid van uw water. In het “zachte” water bevinden zich namelijk nog steeds metalen, bacteriën, virussen, hormonen, etc. Dus een waterzuiveringssysteem is nog steeds zeer nuttig als u echt schoon water wil.


  • 2. Waarom water extra doorzuiveren?


    De waterleidingmaatschappijen doen hun uiterste best om schoon water te leveren. Toch is bewezen dat zich hierin nog steeds belastende stoffen bevinden. Slechts 6% van dit water wordt gebruikt als drinkwater. Om te voldoen aan de wens naar puur water is het mogelijk om dit water verder te zuiveren. Het drinken van zuiver water heeft invloed op al uw lichaamsfuncties door:

    Zuiver water zorgt ervoor dat voedingsstoffen beter worden opgenomen en afvalstoffen beter uit het lichaam worden afgevoerd. Ook zuivert het de huid. Water draagt bij tot de instandhouding van de normale fysische (lichamelijke) en cognitieve functies (worden alle processen verstaan die betrokken zijn bij het opnemen en verwerken van informatie). Om dit effect te verkrijgen moet er per dag tenminste 2,0 l water, uit alle bronnen, worden geconsumeerd.
    Niet onbelangrijk is dat het ook gewoon lekkerder en zuiverder is dan het water uit de kraan of diverse smaken flessenwater.

    Pure Water levert waterzuiveringssystemen die de aanwezige belastende stoffen voor 99% uit ons consumptiewater filteren. Hierdoor wordt voldaan aan de dagelijkse behoefte aan puur drinkwater. Zie voor verdere informatie; 'Wetenswaterheden'.



  • 3. De mineralen (kalk) in leidingwater; zijn die niet goed voor me?


    Het is waar dat er een aantal mineralen in leidingwater aanwezig kunnen zijn, dit is van gebied tot gebied verschillend. De hoeveelheden mineralen die zich in leidingwater bevinden zijn daarbij zo klein dat ze nauwelijks nut hebben voor uw lichaam. Als we kijken naar de functie van water in ons lichaam dan vormen de mineralen in water eerder een belasting voor ons dan dat zij de mineralen die ons lichaam nodig heeft aanvullen. De mineralen die ons lichaam nodig heeft, komen uit ons dagelijkse voedsel, mits dat van een goede samenstelling is.

    Kalk - Ieder mens heeft kalk nodig voor de groei van botten, tanden, etc. De kalk die hiervoor nodig is, is natuurlijke of organische kalk. De kalk die aanwezig is in het leidingwater is anorganische kalk die door het waterleidingbedrijf wordt toegevoegd om het waterleidingnet schoon te houden van binnenuit. Dit is dus niet de kalk die uw lichaam nodig heeft voor de opbouw van o.a. botten en tanden. Deze anorganische kalk werkt alleen maar belastend.

    Als u extra kalk wil suppleren, dan kunt u ook denken aan een voedingssupplement.

    Zuiver water zorgt ervoor dat voedingsstoffen beter worden opgenomen en afvalstoffen beter uit het lichaam worden afgevoerd. Ook zuivert het de huid. Water draagt bij tot de instandhouding van de normale fysische (lichamelijke) en cognitieve functies (worden alle processen verstaan die betrokken zijn bij het opnemen en verwerken van informatie). Om dit effect te verkrijgen moet er per dag tenminste 2,0 l water, uit alle bronnen, worden geconsumeerd. 

    De ontwikkelingen staan niet stil en Pure Water voldoet nu ook aan de vraag om uw gezuiverde water te voorzien van 'Mineraal Filter', zodat u uw gezuiverde water eventueel af kunt stemmen op uw persoonlijke wensen en behoeftes. 

    Ook interessant voor verdere informatie; 'Pure Water; Essentieel voor leven'.


  • 4. Is een Brita-kan net zo goed als een waterzuiveringssysteem?


    Een Brita-kan werkt volgens een principe van zuivering door een carbonfilter (= koolstoffilter). Dit haalt een aantal stoffen uit uw leidingwater, maar is niet fijn genoeg voor het filteren van bijvoorbeeld; bacteriën, virussen, hormonen, etc. Deze stoffen blijven dus in het water zitten. Een osmosemembraan, welke in het RO waterzuiveringssysteem van Pure Water zit, filtert deze stoffen wel uit het water.


  • 5. Hoeveel water moeten we per dag drinken?


    In onderstaand overzicht ziet u het verschil in hoeveel ml een zuigeling, kind of volwassenen moet drinken per dag. In het kort kunnen we stellen dat een volwassen persoon gemiddeld 1,5 / 2 liter zuiver water per dag nodig heeft om optimaal te functioneren. Dit kan per situatie en leeftijd verschillen:

    • Zuigelingen 110 ml/kg of 1,5 ml/kcal
    • Kinderen tot 10 jaar 40 ml/kg
    • Adolescenten 40 ml/kg
    • Volwassenen (bij 22°C) 22 ml/kg
    • Volwassenen (bij 37,9°C) 38 ml/kg
    • Personen ouder dan 65 jaar 25 ml/kg

    Dus een volwassen persoon van 80 kg heeft bij normale temperatuur zonder extra inspanning minimaal 1,8 liter water nodig.
    Zie verder: 'Pure Water; Essentieel voor ons leven'.



  • 6. Tellen koffie en thee als vocht?


    Zowel koffie als thee zijn weliswaar vloeibaar, maar dienen door de stoffen die zij bevatten gezien te worden als voedsel. Voedsel heeft de eigenschap dat het vocht onttrekt aan het lichaam wanneer het wordt verwerkt. Hierdoor zorgen zowel koffie als thee ervoor dat het vochtgehalte van het lichaam negatief wordt beïnvloed en dienen ze zelfs gecompenseerd te worden met extra zuiver water.


  • 7. Waarom kan ik dit gezuiverde water niet in mijn hele huis gebruiken?


    Dit heeft een drietal redenen;

    • Osmosewater (RO) heeft de eigenschap dat het zeer agressief, oplossend werkt zodat de verbindingen van het waterleidingnet gaan lekken. Dat is de reden waarom Pure Water gebruik maakt van kunststof leidingen in zijn systeem. Het bijzondere is dat het menselijke lichaam hiervan juist geen schade ondervindt maar er beter door gaat functioneren.
    • De tweede reden is dat het eigenlijk te duur is om het osmosewater overal te gebruiken omdat het systeem ongeveer 2 a 3 liter water nodig heeft om 1 liter zuiver water te produceren* (gemeten over de hele vulling van een tank). Dit is noodzakelijk om het systeem vrij te houden van bacteriën, virussen en andere verontreinigingen – door het “verbruiken” van dit water spoelt het systeem zichzelf schoon. ( * Dit bij 22 graden en een waterleidingdruk van 3,5 bar.)
    • De derde reden is dat het zuiveringssysteem (nog) niet genoeg capaciteit heeft om zowel gebruiks- als verbruikswater te leveren.

    Wilt u puur kalkvrij water in uw gehele huis, kijk dan onder producten bij Ontharden.


  • 8. Hoe werkt de installatie, onderhoud en garantie van een systeem?


    De waterzuiveringssystemen van Pure Water kunnen probleemloos op de waterleiding aangesloten worden en zijn aan te passen aan elke locatie. Installatie en onderhoud worden geheel verzorgd door de medewerkers van Pure Water.

    Bij particulieren wordt er één keer per jaar service gepleegd aan het systeem. Het hele systeem wordt dan doorgemeten, de waardes van het water (de zuiveringsgraad) en het verbruik worden bepaald en afgesteld. Daarnaast worden de filters vervangen. Tevens wordt de tank zowel in- als uitwendig is schoongemaakt,  gedesinfecteerd en gecontroleerd.

    Zie ook onze service- en garantievoorwaarden, bij Zuiveren; inbouw kopje 'Garantiebepalingen, richtlijnen gebruik en onderhoud'


  • 9. Wat gebeurd er als ik geen onderhoud laat uitvoeren?


    Uiteraard bent u hierin geheel vrij, maar als u geen onderhoud aan het waterzuiveringssysteem laat verrichten vervalt de 10-jarige garantie op het systeem en zullen ingeval van storingen, alle kosten (voorrij-, arbeids- en materiaalkosten) aan u worden doorberekend. 

    Zie ook onze service- en garantievoorwaarden, bij Zuiveren; inbouw kopje 'Garantiebepalingen, richtlijnen gebruik en onderhoud'


  • 10. Wat is de levensduur van het systeem en de filters?


    Mits het systeem goed wordt onderhouden, garanderen wij een probleemloze werking van rond de 10 jaar. De filters dienen (particulier) wel ieder jaar vervangen te worden, dit wordt uitgevoerd bij het jaarlijks onderhoud.
    Wat het jaarlijks onderhoud inhoud, kunt u lezen via onze service- en garantievoorwaarden, bij Zuiveren; inbouw kopje 'Garantiebepalingen, richtlijnen gebruik en onderhoud'



  • 11. Kan ik het waterzuiveringssysteem zelf aansluiten?


    Zelf aansluiten zou kunnen, maar dan is alleen de aansluiting gerealiseerd. De juiste afstelling van het systeem dient echter te geschieden met speciale apparatuur en door een Buitendienstmedewerker met kennis van zaken, dat is door uzelf lastig uit te voeren.

    Bovendien kunt u alleen aanspraak maken op de garantieclausule ingeval het systeem is geïnstalleerd en wordt onderhouden door de medewerkers van Pure Water. 

    Installatie van een particulier waterzuiveringssysteem wordt gerealiseerd voor een bedrag van € 150,00.

    Zie ook onze service- en garantievoorwaarden, bij Zuiveren; inbouw kopje 'Garantiebepalingen, richtlijnen gebruik en onderhoud'.

  • 12. Ik krijg een nieuwe keuken of ga verhuizen, wat te doen?


    In overleg met u zullen wij het systeem afkoppelen en daarna weer installeren in uw nieuwe keuken of huis. Wij rekenen voor het loskoppelen van het systeem € 40,00. U kunt het afkoppelen ook zelf doen, eventueel met wat persoonlijke begeleiding. 

    De herinstallatie bij verhuizing of nieuwe keuken zal uiteraard worden uitgevoerd door één van onze buitendienstmedewerkers. Dit betekent dan ook dat u meteen verzekerd bent van een optimale werking van het systeem en garantie.

    Vaak wordt het onderhoud aan het R.O. systeem ook meteen uitgevoerd, dat scheelt dan ook in de kosten. U betaalt voor de herinstallatie inclusief de service in een bestaande situatie € 168,00 (plug and play) en bij een nieuwe situatie € 150,00, plus de kosten voor het aansluitmateriaal en eventueel een nieuwe tapkraan.

    Gaat u verhuizen dan kunt u ook uw systeem verkopen aan de nieuwe bewoner of huurder en vervolgens voor een gelimiteerd bedrag van € 275,- plus de installatiekosten een nieuw systeem bij Pure Water aanschaffen.

    Voor een nieuwe keuken hebben wij mooie 3-weg mengkranen in het assortiment. U heeft dan maar één kraan op uw aanrechtblad staan, met een mengkraan voor warm en koud leidingwater en één voor zuiver water.


  • 13. Ik heb een gelijkwaardig systeem van de concurrent, mogelijkheden?


    Bij Pure Water hebben wij een "Inruilactie". U kunt dit gelijkwaardige waterzuiveringssysteem inruilen voor een nieuw waterzuiveringssysteem van Pure Water voor een gereduceerde prijs van € 275,- plus € 95,00 installatiekosten.


  • 14. Wat te doen met mijn waterzuiveringssysteem bij vakantie?


    Omdat het systeem niet te lang stil mag staan, is het goed om in de tijd dat u op vakantie bent ervoor te zorgen dat iemand die uw huis beheert en uw planten water geeft, dit doet met het water uit het waterzuiveringssysteem. Het systeem spoelt zich dan en zo gaat er niks ten koste van de werking. Wanneer u vervolgens thuis komt volstaat het om éénmalig de tank geheel leeg te laten lopen, zodat u weer verzekerd bent van een optimale prestatie van uw systeem.


  • 15. Kan ik meer productie krijgen uit een standaard systeem?


    De inhoud van het waterreservoir wordt continue bijgevuld als u gebruik maakt van uw tapkraan, dus u zit zelden zonder water. De normale capaciteit van een standaard systeem is ongeveer 50 gallon (dit betekent ongeveer 190 liter water per dag). De inhoud van het voorraadreservoir is uiteraard beperkt tot de aangegeven afmetingen. Wel is het mogelijk om een groter waterreservoir te installeren, of ervoor te zorgen dat het systeem sneller en meer zuiver water kan produceren per 24 uur.

    Neem contact met Pure Water op over de mogelijkheden. 


  • 16. Is een extra kraantje op het aanrechtblad nodig?


    De doorsnee mengkranen die op dit moment in de diverse keukens aanwezig zijn, zijn niet geschikt voor een derde aansluiting voor het zuivere water. Deze hebben alleen een aansluiting voor koud en warm water vanuit de waterleiding. Standaard wordt er een tapkraan design standaard chrome geïnstalleerd. Deze heeft een neutrale uitvoering en past vrijwel in elke type keuken. 

    Wilt u een kraan die mooi aansluit bij uw keuken? Pure Water heeft ook een uitgebreid assortiment design kranen in het assortiment. Kijk bij Design Kranen voor de uitvoeringen.


  • 17. Zijn de tapkranen op elk aanrechtblad te installeren? Afmeting boorgat?


    In principe is elk type aanrechtblad geschikt voor het installeren van een separate tapkraan ten behoeve van uw waterzuiveringssysteem.

    Ingeval van een granieten of hardstenen aanrechtblad, zijn wij genoodzaakt om meerkosten te berekenen voor het boren van het gat voor de verschillende Design Kranen. Voor het boren in een granieten of hardstenen aanrechtblad hebben wij specialistisch materiaal aangeschaft en een verzekering afgesloten.

    Uiteraard is het mogelijk om zelf het gat te boren, onderstaande maatvoering kunt u dan hanteren voor het boren van een gat:

    Luxe 3weg-Mengkraan (diverse uitvoeringen)
    Bladen van hout, board, kunststof, RVS; gatgrootte 33-35 mm. Bladen van graniet, composiet en bladen dikker dan 4 cm: gatgrootte 33-35 mm

    Standaard design tapkraan en standaard speciaal design tapkraan
    Bladen van hout, board, kunststof, RVS; gatgrootte 13 mm. Bladen van graniet, composiet en bladen dikker dan 4 cm: gatgrootte 15 mm


  • 18. Kan een systeem geplaatst worden in een vakantiehuisje, boot of schip?


    Vakantiehuisje:
    Ja, dit is mogelijk, mits er voldoende waterdruk aanwezig is en er een aan- en afvoer van water is. Wel dient u er rekening mee te houden dat het waterzuiveringssysteem niet langer dan maximaal zes weken “droog“ mag staan. Dit in verband met het feit dat anders het membraan dichtslaat en niet langer functioneert. Het vervangen van een membraan als gevolg van het “bewust” droog laten staan van het systeem is een kostbare zaak en komt voor rekening van uzelf. Zie daarvoor onze garantiebepalingen, richtlijnen gebruik en onderhoud.

    (Woon)boot of schip: 
    Hierop is het ook mogelijk om een waterzuiveringssysteem van Pure Water te installeren. Zie onder 'Vakantiehuisje' de onderbouwing van het stilstaan van het systeem. Het is noodzakelijk dat op uw toevoerleiding een waterdruk staat van minimaal 2,8 bar. Is dit niet het geval, dan is het mogelijk om het systeem te modificeren met een extra toevoerpomp, waardoor de waterdruk alsnog op de vereiste waarde wordt gebracht. 
    Heeft u problemen met het "legionella veilig" houden van uw schip? Bij het onderdeel Scheepvaart treft u hier uitgebreide informatie over aan. 

    Voor verder advies op maat kunt u contact met Pure Water opnemen. 


  • 19. Kan ik mijn Quooker aansluiten op een waterzuiveringssysteem?


    Ja, een standaard Quooker PRO 3 VAQ is zonder problemen aan te sluiten op een RO Inbouw waterzuiveringssysteem. 
    Een combi Quooker kan hierop niet aangesloten worden, maar wel op een Ultrafiltratie unit.
    Zie de onderbouwing bij Hot / Cold / Plat of Bruisend water.

    U kunt uiteraard ook contact met ons opnemen.


Verrijken

  • 1. Waarom zou ik mijn water verrijken door een extra filter?


    Nadat het leidingwater gezuiverd is door het RO Inbouw waterzuiveringssysteem, is het water “leeg” (niet te verwarren met dood water). De opnamecapaciteit voor voedingsstoffen en afvalstoffen is dan het grootst. Onder normale omstandigheden en bij de gemiddelde persoon is dit de meest optimale ondersteuning voor uw lichamelijk functioneren. Toch zijn er situaties dat er gedacht kan worden aan het juist weer toevoegen van stoffen of om het water een aparte behandeling te laten ondergaan, zodat het nog beter uw lichaam kan ondersteunen. 

    Denk hierbij aan sportende mensen die in korte tijd hun mineralen extra moeten aanvullen of als mensen veel vochtverlies hebben door andere oorzaken. Ook valt te denken aan personen met lichamelijke ongemakken, waarvoor het belangrijk is dat het water PH positiever dient te zijn of ouderen die ook baat bij hebben als het water PH positiever is. 

    Kijk voor meer informatie bij Verrijken / remineralisatie of neem contact met ons op. 


  • 2. Wat doet een Mineraal Filter pH verhogend?


    Het zorgt ervoor dat er organische mineralen zoals calcium, magnesium, natrium en kaliumionen toegevoegd worden aan het gezuiverde water. Het geeft alkaline geïoniseerd schoon drinkwater vol met anti-oxidanten direct uit de kraan. 

    Normaal verhoogd een Alkaline filter de pH waarde van het gezuiverde water. Het voegt organische mineralen, zoals calcium, magnesium, natrium en kaliumionen toe aan het gezuiverde water. Dit speciale Mineraal Filter pH verhogend verhoogt de pH waarde van het gezuiverde water met zo'n 1 a 2 punten. pH-neutraal is ongeveer 7.
    Water met een verhoogde pH waarde wordt ook wel basisch water genoemd. De natuurlijke mineralen worden volledig opgenomen door het lichaam. Het wordt makkelijker door het lichaam opgenomen, omdat de structuur van de moleculen zeer klein zijn, zodat het lichaam geholpen wordt om meer water op te nemen en snel het tekort aan water aan te vullen.

    De werking van het filter in het kort:

    • Produceert alkalisch water, het helpt bij het minimaliseren van de pH fluctuaties in uw lichaam.
    • Zet zuurder drinkwater om in alkalisch/basisch water.
    • De natuurlijke calcium, magnesium, natrium en kaliumionen worden volledig opgenomen door het lichaam.
    • Het wordt eenvoudiger door het lichaam opgenomen, omdat de structuur van de moleculen zeer klein zijn, zodat het lichaam geholpen wordt om meer water op te nemen en snel het tekort aan water aan te vullen.

    Kijk voor meer informatie bij Verrijken / remineralisatie of neem contact met ons op. 


Scheepvaart

  • 1. Legionella veilig water op een schip, kan dat?


    Ja, dat kan. Ga naar Scheepvaart en onze webpagina waterklimaatunit.nl of neem contact op met ons.


  • 2. Tevredenheidsonderzoek binnenvaart


    In het voorjaar van 2022 hebben wij onder onze binnenvaart klanten een onafhankelijk tevredenheidsonderzoek laten uitvoeren. Wij zijn erg tevreden over de uitkomst: '98% van onze klanten is tevreden!'.

    Een mooi resultaat waar we elke dag hard aan werken om dat ook zo te houden! Het volledige onderzoek is te bekijken: Klanttevredenheidsonderzoek Pure Water Shipping BV

  • 3. Bedrijfsfilm scheepvaart Pure Water